ALGEMENE VOORWAARDEN Nalatenschapsbeheer & meer E-mail: monique@nalatenschapsbeheer-meer.nl & yvonne@nalatenschapsbeheer-meer.nl
Website: nalatenschapsbeheer-meer.nl
1. Nalatenschapsbeheer & meer: Nalatenschapsbeheer & meer, gevestigd te Nootdorp , KvK nr. 88512738 & 75525771
2. Klant: degene met wie Nalatenschapsbeheer & meer een overeenkomst heeft gesloten.
3. Partijen: Nalatenschapsbeheer & meer en klant samen.
4. Consument: een klant die handelt voor privédoeleinden.
Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Nalatenschapsbeheer & meer.
2. Partijen kunnen slechts van deze voorwaarden afwijken indien zij dit uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten uitdrukkelijk de toepasselijkheid uit van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van
de afnemer of van derden.
Aanbiedingen en offertes
1. Aanbiedingen en offertes van Nalatenschapsbeheer & meer zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
2. Een offerte of aanbieding heeft een geldigheidsduur van maximaal 2 maanden, te rekenen vanaf de datum van dagtekening, tenzij in de offerte of de aanbieding een andere termijn voor aanvaarding is gesteld.
vermeld in de offerte of aanbieding.
3. 3. Indien de afnemer een offerte of aanbieding niet binnen de daarvoor geldende termijn aanvaardt, vervalt de offerte of aanbieding.
komen te vervallen.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
schriftelijk zijn overeengekomen.
Aanvaarding
1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding of offerte behoudt Nalatenschapsbeheer & meer zich het recht voor de aanbieding of offerte binnen de termijn van 3 dagen na ontvangst van die aanvaarding zonder enige verplichting jegens de klant te herroepen.
2. Mondelinge aanvaarding door de klant verbindt Nalatenschapsbeheer & meer slechts nadat de klant dit schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.
Prijzen
1. Alle door Nalatenschapsbeheer & meer gehanteerde prijzen zijn in euro’s, inclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen.
2. Nalatenschapsbeheer & meer is te allen tijde gerechtigd alle prijzen voor haar producten of diensten, getoond in haar winkel, op haar website of anderszins, aan te passen.
3. Partijen komen een prijs overeen voor een door Nalatenschapsbeheer & meer geleverde dienst. Dit is altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk een vaste prijs zijn overeengekomen, waarvan niet kan worden afgeweken.
4. Nalatenschapsbeheer & meer is gerechtigd tot 10% van de richtprijs af te wijken.
5. Indien de richtprijs meer dan 10% bedraagt, dient Nalatenschapsbeheer & meer de klant tijdig te laten weten waarom een hogere
prijs gerechtvaardigd is.
6. Nalatenschapsbeheer & meer heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
7. Nalatenschapsbeheer & meer zal prijsaanpassingen communiceren aan de klant voorafgaand aan het moment dat de prijs
verhoging van kracht wordt.
8. De klant heeft het recht de overeenkomst met Nalatenschapsbeheer & meer te ontbinden indien hij niet akkoord gaat met de
prijsverhoging.
Betalingen en betalingstermijn
1. Nalatenschapsbeheer & meer zal conform de gesloten dienstverleningsovereenkomst met de klant maandelijks een factuur sturen voor de geleverde werkzaamheden/diensten
2. De klant dient het volledige bedrag binnen 1 maand, na levering, te hebben voldaan.
3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dit betekent dat als de klant het overeengekomen
bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij van rechtswege in verzuim is, zonder dat Nalatenschapsbeheer &
meer de klant een herinnering hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Nalatenschapsbeheer & meer behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling of om
voldoende zekerheid voor het totale bedrag van de diensten of producten te verlangen.
Gevolgen van niet tijdige betaling
1. Indien de klant niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is Nalatenschapsbeheer & meer gerechtigd een rente per maand in rekening te brengen transacties vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij tevens buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd en kan hij gehouden zijn tot betaling van enige schadevergoeding aan Nalatenschapsbeheer & meer.
3. De incassokosten worden berekend op basis van de Vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Indien de klant niet tijdig betaalt, kan Nalatenschapsbeheer & meer haar verplichtingen opschorten totdat de klant
aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de klant zullen de vorderingen van Nalatenschapsbeheer & meer op de klant zijn onmiddellijk opeisbaar zijn.
6. Indien de klant medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Nalatenschapsbeheer & meer weigert, is hij toch
alsnog verplicht de overeengekomen prijs aan Nalatenschapsbeheer & meer te voldoen.
Opschorting van verplichtingen door de klant
De klant doet afstand van het recht om de nakoming van enige verplichting voortvloeiende uit deze overeenkomst op te schorten.
Verrekening
De klant doet afstand van zijn recht om enige schuld aan Nalatenschapsbeheer & meer te verrekenen met enige vordering op Nalatenschapsbeheer & meer.
Verzekering

Garantie
Indien partijen een overeenkomst zijn aangegaan met daarin opgenomen diensten, dan houden deze diensten voor Nalatenschapsbeheer & meer uitsluitend inspanningsverplichtingen in, geen resultaatsverplichtingen.
Uitvoering van de overeenkomst
1. Nalatenschapsbeheer & meer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
2. Nalatenschapsbeheer & meer heeft het recht de overeengekomen diensten (gedeeltelijk) door derden te laten verrichten.
3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijke overeenstemming en betaling van het
eventueel overeengekomen voorschot door de opdrachtgever.
4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Nalatenschapsbeheer & meer tijdig met de uitvoering van de
overeenkomst tijdig kan starten.
5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Nalatenschapsbeheer & meer tijdig met de uitvoering van de overeenkomst kan beginnen, zullen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant komen.
Informatieplicht door de klant
1. De klant stelt Nalatenschapsbeheer & meer alle informatie, gegevens en bescheiden die van belang zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking.
2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit.
3. Indien en voor zover de klant hierom verzoekt, zal Nalatenschapsbeheer & meer de relevante bescheiden retourneren.
4. Indien de klant de door Nalatenschapsbeheer & meer in redelijkheid verlangde informatie, gegevens of bescheiden niet, niet tijdig of niet behoorlijk verstrekt, kan Nalatenschapsbeheer & meer de overeenkomst ontbinden.

Geheimhouding
1. De opdrachtgever houdt alle informatie die hij (in welke vorm dan ook) van Nalatenschapsbeheer & meer ontvangt geheim.
2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Nalatenschapsbeheer & meer waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, of waarvan hij kan verwachten dat openbaarmaking ervan schade kan toebrengen aan
Nalatenschapsbeheer & meer.
3. De klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de in lid 1 en 2 bedoelde informatie geheim houdt.
geheim.
4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie
die al openbaar was voordat de klant van deze informatie kennis nam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg is van schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
die door de klant openbaar is gemaakt op grond of van een wettelijke verplichting
5. De in dit artikel beschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na het einde daarvan.

De klant vrijwaart Nalatenschapsbeheer & meer voor alle aanspraken van derden die verband houden met de door Nalatenschapsbeheer & meer geleverde producten en/of diensten.
Klachten
1. De klant dient een door Nalatenschapsbeheer & meer geleverd product of geleverde dienst zo spoedig mogelijk op eventuele tekortkomingen te onderzoeken.
2. Indien een geleverd product of dienst niet beantwoordt aan hetgeen de klant redelijkerwijs op grond van de overeenkomst mocht verwachten, dient de klant Nalatenschapsbeheer & meer daarvan zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 1 maand na de ontdekking van de tekortkomingen, in kennis te stellen.
3. De klant geeft een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkomingen, zodat Nalatenschapsbeheer & meer in staat is om
in staat is adequaat te reageren.
4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Nalatenschapsbeheer & meer genoodzaakt is andere werkzaamheden te verrichten dan is overeengekomen.

Opzegging
1. De opdrachtgever dient Nalatenschapsbeheer & meer schriftelijk in gebreke te stellen.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Nalatenschapsbeheer & meer daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid Klant
Indien Nalatenschapsbeheer & meer met meerdere klanten een overeenkomst sluit, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die uit hoofde van die overeenkomst aan Nalatenschapsbeheer & meer verschuldigd zijn.
Aansprakelijkheid van Nalatenschapsbeheer & meer
1. Nalatenschapsbeheer & meer is slechts aansprakelijk voor schade die de klant lijdt indien en voor zover deze schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld.
2. Indien Nalatenschapsbeheer & meer aansprakelijk is voor enige schade, is zij uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. Nalatenschapsbeheer & meer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien Nalatenschapsbeheer & meer aansprakelijk mocht zijn, dan is haar aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering uitkeert en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeraar van de schade is het bedrag van de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van de) factuur waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, beschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Vervaltermijn
Ieder recht van de klant op schadevergoeding van Nalatenschapsbeheer & meer vervalt in ieder geval binnen 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Dit laat onverlet het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Ontbinding
1.

1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden indien Nalatenschapsbeheer & meer toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming gezien haar bijzondere aard of omdat zij van geringe betekenis is, ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Indien nakoming van de verplichtingen door Nalatenschapsbeheer & meer niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Nalatenschapsbeheer & meer in verzuim is.
3. Nalatenschapsbeheer & meer is bevoegd de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, of indien omstandigheden Nalatenschapsbeheer & meer goede grond geven te vrezen dat de afnemer de verplichtingen niet behoorlijk zal nakomen.
Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek kan een tekortkoming van Nalatenschapsbeheer & meer in de nakoming van enige verplichting jegens de klant in geen enkele van de wil van Nalatenschapsbeheer & meer onafhankelijke situatie worden toegerekend, wanneer de nakoming van haar verplichtingen jegens de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of wanneer de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van Nalatenschapsbeheer & meer kan worden verlangd .
2. De in lid 1 bedoelde overmachtsituatie geldt ook – maar niet beperkt tot: noodtoestand (zoals burgeroorlog, oproer, rellen, natuurrampen e.d.); wanprestatie en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte storingen in stroom, elektriciteit, internet, computer of telecom; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een situatie van overmacht voordoet waardoor Nalatenschapsbeheer & meer één of meer verplichtingen jegens de klant niet kan nakomen, worden die verplichtingen opgeschort totdat Nalatenschapsbeheer & meer daaraan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie minimaal 30 kalenderdagen heeft geduurd, kunnen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. Nalatenschapsbeheer & meer is in een overmachtsituatie geen (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als zij als gevolg van de overmachtsituatie enig voordeel heeft verkregen.
Wijziging van de overeenkomst
Indien na de totstandkoming van de overeenkomst en voordat daaraan uitvoering wordt gegeven blijkt dat het noodzakelijk is om de inhoud daarvan te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
Wijzigingen in de algemene voorwaarden
1. Nalatenschapsbeheer & meer is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Ingrijpende inhoudelijke wijzigingen zal Nalatenschapsbeheer & meer zoveel als mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten hebben het recht de overeenkomst te ontbinden in geval van een wezenlijke wijziging van de algemene
voorwaarden.
Overdracht van rechten
1. De klant kan zijn rechten uit een overeenkomst met Nalatenschapsbeheer & meer niet aan derden overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Nalatenschapsbeheer & meer.
2. Deze bepaling geldt als een goederenrechtelijk beding als bedoeld in artikel 3:83 lid 2 BW.
Gevolgen van nietigheid of vernietigbaarheid
1. Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken te zijn, laat dit de overige bepalingen van deze voorwaarden onverlet.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst komt bij hetgeen Nalatenschapsbeheer & meer bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen stond.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op alle overeenkomsten tussen partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Nalatenschapsbeheer & meer is gevestigd is bij uitsluiting bevoegd in geval van
geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Voor meer informatie kun je een e-mail sturen naar info@nalatenschapsbeheer-meer.nl.

Deze voorwaarden zijn tot stand gekomen met behulp van een document van Rocket Lawyer (https://www.rocketlawyer.com/nl /nl).
Opgesteld op 23 december 2024.